Campagne WAT SCHEELT HET gaat door

Kevin en Dionne van het Jongeren Informatiepunt

Kevin en Dionne van het Jongeren Informatiepunt

Het thema armoede en omgaan met geld blijft in Prins Alexander hoog op de agenda staan. De campagne WAT SCHEELT HET krijgt na de zomer een vervolg. Dat heeft campagneleider René Hoeflaak bekend gemaakt bij de opening van de Voordeelmiddag op donderdag 28 mei in Rotterdam Zevenkamp.

De goed bezochte Voordeelmiddag is een mooi slotakkoord van het eerste deel van de campagne. In het onderkomen van Youngsters aan het Ambachtsplein zijn uiteenlopende organisaties aanwezig om informatie te geven. Met stampende beats van twee dj’s en het uitdelen van blauwe ballonnen wordt het winkelend publiek uitgenodigd een kijkje te nemen.

In gesprek
Het Armoedeplatform Prins Alexander gaat met bezoekers in gesprek aan de hand van stellingen als: Sinds we alles hebben, komen we veel tekort. ”We hebben mooie gesprekken gevoerd, zowel met ouderen als jongeren”, vertelt vrijwilliger Corry van de Heuvel.
Ook bij het Jongeren Informatiepunt (JIP) wordt vaak aangeklopt met geldproblemen, weten stagiairs Kevin en Dionne. ”Jongeren die schulden hebben, komen in een vicieuze cirkel terecht. Bij het JIP kunnen ze gratis en anoniem terecht voor hulp en advies.”
Bezoekers kunnen verder genieten van lekkere hapjes, een hennatatoeage  laten zetten of langsgaan bij schoonheidsspecialiste Ghazal Beautiful.

 

Bespaartips
De Voordeelmiddag is ook het moment waarop het campagneboekje WAT SCHEELT HET wordt gepresenteerd. In deze brochure staan praktische bespaartips, interviews met vrijwilligers, een geld en budgetkwis, nuttige adressen en nog veel meer. Het eerste exemplaar wordt uitgereikt aan Ron Davids, voorzitter van de gebiedscommissie Prins Alexander. Die drukt bezoekers op het hart om financiële problemen bespreekbaar te maken. ”Even krap bij kas zitten, dat kent iedereen wel. Maar het is niet gewoon om daarover te praten.’”

De brochure is gratis op te halen bij DOCK Prins Alexander, ontmoetingscentrum Prinsenhof, Bramantestraat 30, 3066 BN Rotterdam en op diverse andere locaties in Prins Alexander.

WAT SCHEELT HET
De campagne WAT SCHEELT HET is twee maanden geleden van start gegaan met als doel om het bewustzijn over armoede in Prins Alexander te vergoten en bewoners te informeren over omgaan met geld. De campagne is in opdracht van de gemeente Rotterdam uitgevoerd door DOCK, samen met bewoners, vrijwilligersorganisaties en zorg- en welzijn partners in Prins Alexander

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *