Campagne WAT SCHEELT HET van start

De campagne  WAT SCHEELT HET gaat op woensdag 25 maart van start met een bustour door Prins Alexander. De bus wordt ter beschikking gesteld door de Stichting Wijkbus en stopt op een aantal centrale plaatsen in Prins Alexander waar medewerkers van de campagne op ludieke en prikkelende wijze aandacht vragen voor het thema .

De campagne bestaat uit diverse activiteiten, zoals een workshop budgetkoken, een besparingsquiz en informatiebijeenkomsten over bijvoorbeeld energiezuinig leven en voorlichting van een budgetcoach. Ook zijn er bijeenkomsten voor bijvoorbeeld ouderen en scholieren. De bijeenkomsten sluiten zoveel mogelijk aan op bestaande activiteiten in de wijk. De campagne eindigt eind mei met een feestelijk slotevenement.

Armoedegrens

In Rotterdam Prins Alexander leven ruim 16000 inwoners onder de armoedegrens. 1 op de 6 huishoudens in deze wijk heeft moeite om maandelijks rond te komen. Zit u weleens krap bij kas? Om inwoners te informeren over geld besparen en het bewustzijn rondom armoede te vergroten, gaat deze lente de campagne WAT SCHEELT HET van start. De campagne wordt in opdracht van de gemeente Rotterdam uitgevoerd door DOCK samen met bewoners, vrijwilligersorganisaties en zorg- en welzijnspartners in Prins Alexander.

Meer doen met uw geld

Wilt u weten welke activiteiten er op de agenda staan of wilt u tips hoe u geld kunt besparen? Ga dan naar de facebookpagina van WAT SCHEELT HET voor meer informatie over de campagne. Voor meer info kunt u contact opnemen met René Hoeflaak, projectleider DOCK, tel. 06 – 249 523 09.

1 reactie op “Campagne WAT SCHEELT HET van start

  1. Pingback: Rotterdam: Vierkant Eiland | René Hoeflaak:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *