WAT SCHEELT HET gaat de wijk in

campagne

Met een tour door de wijken van Prins Alexander is de campagne WAT SCHEELT HET woensdag 25 maart officieel van start gegaan. Komende twee maanden vinden tal van informatieve activiteiten plaats rond het thema ´armoede en omgaan met geld´ en worden bespaartips gedeeld.
Met de gratis ter beschikking gesteld Wijkbus van de Stichting Wijkbus Alexander gaat het campagneteam kriskras door Prins Alexander om met bewoners in gesprek te gaan. In de wijkbus rijden mee: Gerrit Odink, vrijwilliger bij de voedselbank en Open Arms, Binyam Anderbrhan en Ilona Schouten van Dock, fotograaf Ronald Beek de feestelijk uitgedoste en inde wijk bekende vrijwilliger Theo van Santen, goochelaar Paul Morak en campagneleider René Hoeflaak.

Eerste halte
De eerste halte is het winkelcentrum van Nesselande. Het campagneteam deelt flyers uit en gaat met bezoekers in gesprek. Al snel blijkt dat ‘omgaan met geld en armoede’’ herkenbaar onderwerpen zijn dat veel mensen aanspreekt. Dat is ook het geval op de volgende halte, het Ambachtsplein in Zevenkamp, waarna de bus verder rijdt naar de markt op de Hesseplaats en vervolgens stopt de Wijkbus bij Het Pallet, Prinsenland, Oosterflank en het Lage Land.
Verhalen komen los
Campagneleider René Hoeflaak kijkt terug op een geslaagde dag. “Omgaan met geld en armoede zijn onderwerpen die zowel jong als oud aanspreken. Als je met mensen in gesprek gaat, komen al snel de verhalen los. Een jongen nam de flyer mee voor zijn vader. Dat vind ik mooi. Enkele personen hebben aangegeven hun ervaringen graag te willen delen. Het is belangrijk dat we het onderwerp bespreekbaar kunnen maken. Mensen moeten niet met financiele problemen blijven rondlopen maar direct in actie komen.”
Facebook
Ga naar de facebookpagina WATSCHEELTHET voor de agenda en tips om geld te besparen. Op 28 mei vindt de spetterende slotmanifestatie plaats.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *